...

garip bişiy var bende. belki bana dair hiç bişiy normal ya da ilgi uyandırıcı gelmiyodur sana:P bişiy göstermek istiyorum ya.. mesela güneş doğuyor. onu birilerine göstermek için büyük bi istek duyuyorum:) sanki birileri görmezse öyle bi güzellik şahitsiz kalacak, silik , yokmuş gibi zamandan geçip gidecek... Bizim için de aynı değilmi bu durum. şahit olunmayan yanlarımızla geçip gidiyoruz hayatttan. Ne kadar çoğuz. ama ne kadar az gibiyiz. Şahit olunmayan yanlarımız- yönlerimiz hiç bilinmeyecek. bilmek varlık demek değildir diyeceksin belki. ama bilmediğimiz her şey bizim için yok demektir. karşılaşana dek sen bende yoksun. görene kadar bahçedeki kasımpatılar yok benim için. bilene kadar bu mevsim sonbahar değildi bende. varlıkları görmeme bağlı değil. ama varlıklarını bilmem bende var olmaları demek:) Böyle olunca birilerine gösterdiğimiz şahit kıldığımız yanlarımız, anlarımız, yönlerimiz, tanınmalarıyla yeniden hayat buluyor diyebiliriz. bunun için sanırım Şahit kılmak çok önemli. bi günaha şahit kılmak ya da bi sevaba şahit kılmak onun reklamını yapmakdan çok, o olayın şahit olanda varlık bulmasına sebeb olmamız demek.
bende yoğun bi kayıp kalma, gizli kalma, anlaşılmama korkusu var. yaşıyacaksam anlaşılayım istiyorum. yaşıyorsam paylaşayım istiyorum. ölmeyi dilediğim anlar oldu. herkesin olmuştur. kendimi ıpıssız hissettğim anlar. diyor ya Exupery "Kendisine bütünüyle bakcak,sessizliğini tadacak, yüreğinin düşüncelerinde anlamını sağlayacak hiç kimse yoksa, en güzel bazilik bile bir taş yığınından başka birşey değildir."
Bi zaman (sanırm 91- 92) kırtasiye eşyalarına büyük ilgim vardı:) böyle ıvır zıvır cinsinden şeyler (hayatımız hep böyle şeylerle doludur, maddi olmasalarda) O zmnlar asma kartlar çıkmıştı .(şimdide var) birileri için okulda satmıştık bile onlardan bi sürü:P ' Dikkat! kötü pozlar veriyosun'. böyle bişiy vardı. bizde zamanı şahit kıldıklarımıza dair şık bi uyarı di mi:) bu uyarıyı günah vb. şeylere karşı yapmışlar gerçi. Kimsenin görmediği zmnlar bile çok şahidimiz var ya.(hernekadar ben gafil ille de kendi türümden seyircler arzulasam da!) bi şekilde biz gömülü kalmıyoruz yani.
belkide şahitlerimi seçmek istiyorum:) herkes ister di mi. kimse hayatında rontgenci tarzı seyirciler istemez:P davetsiz seyircilerrrr!!:)) En güzel anında herkes '... da olsaydı şimdi' vb. şeyler diler. Bak dediğinde bakan ve bişiyler hissedebilen (bunu söyleyebilen ) birileri.
yarın anacığım gelecek gerçi bu ayrılık benim için çok kısa bi ayrılık. (annemin dizinde büyümedim birileri gibi:P ) bazen başka zmnlarda çok yoğun ihtiyaç duyduğum şeylerin hiç ihtiyaç duymadığım zmnlar yanımda olmasına esefleniyorum:) geçmişe dair tüm yakınmalar kadar gereksiz bir şey. çok hastaydım, çok üzgündüm. çok açtım. ama annem çok uzaktaydı:) çocuklar üşüyünce, acıkınca, ağlayınca, hasta olunca ( illaki bu durumlarda:) ) annelerini isterler:P Bebeklikten kalma bi şey belki de. işte doyurulmamış (doyulamıyacak) bu isteği uyandıranlara ben zalim derim. Bi çocuğa annesini hatırlatanlara yani. ulaşamadıkça büyür herşey. uzandıkça kaçıyorsa görüntü, serap dersin ona. en çok da seraplara aşık olunur. ulaşamadıkça ihtiyaç büyür yani köreleceği yerde. bi çocuk için annesinden büyük bi ihtiyaç da omadığına göre:) Ya, ne diyorsun hacer, git işine:P


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cık cık...